CIEKAWOSTKI ZWIĄZANE Z MARKĄ I JEJ ZAŁOŻYCIELEM
Założyciel Lamborghini Trattori podczas II wojny światowej jako absolwent Wydziału Mechaniki Uniwersytetu w Bolonii został w wojsku mechanikiem i reperował samolotowe silniki. Ponieważ był niezwykle zdolny, wkrótce został szefem mechaników, a szybko po zakończeniu wojny założył fabrykę ciągników rolniczych.
Firma Lamborghini Trattori istnieje od 1948 roku. Właśnie wtedy Ferruccio Lamborghini zaczął produkować ciągniki rolnicze, początkowo wykorzystując do tego pozostałe po wojnie podzespoły z pojazdów wojskowych.
Pierwszy ciągnik wyprodukowany w całości przez Lamborghini (za wyjątkiem silnika) pojawił się już w 1951 roku. Był to L 33. Rzędowy, 6-cylindorwy silnik Morris o pojemności 3500 cm3 został wyposażony w opatentowany przez Ferrucciego Lamborghini rozpylacz paliwa.
Były czasy, że Lamborghini - aby udowodnić że jego ciągniki są najmocniejsze - organizował konkursy w traktor pullingu. Był pewny swoich maszyn - w końcu większość podzespołów powstawała w jego fabryce. Do zawodów zapraszał mieszkających w pobliżu rolników i oczywiście zawsze z nimi wygrywał.
Firmy Ferrucciego Lamborghini produkowały też klimatyzatory, piece centralnego ogrzewania i zawory hydrauliczne. Lamborghini myślał również o produkcji śmigłowców, jednak ten pomysł nie został zrealizowany. Na emeryturze zaś zajął się produkcją wina.
Lamborghini zaczął produkować samochody właściwie przez... przypadek. Jako zamożny biznesmen i zapalony kierowca sportowy uwielbiał szybkie samochody. W jego garażu nie brakowało aut najlepszych marek. Niestety były dość awaryjne. Legenda głosi, że Lamborghini chcąc pomóc Enzo Ferrariemu w usunięciu wad z jego samochodów, miał usłyszeć, że konstruktor traktorów nie będzie go uczył, jak się produkuje samochody. To wystarczyło, żeby ambitny Lamborghini zaczął własnę produkcję samochodów. Był rok 1963, gdy założył Automobili Lamborghini.
Na pokaz pierwszego samochodu Lamborghini z powodu błędów w projekcie nadwozia nie zdążono zmontować samochodu w całość, silnik się nie zmieścił, dlatego pod maską w jego miejscu umieszczono... cegły.
Byk pojawia się nie tylko w logo Lamborghini. Część modeli samochodów tej marki została nazwana na cześć znanych byków biorących udział w corridzie (np. Diablo czy Murcielago).
Jedno z win wytwarzanych przez Ferrucciego Lamborghini otrzymało nazwę Colli di Trasimeno, jednak nieoficjalnie wszyscy nazywali je Sangue Di Miura (krew Miury).