CZYLI LAMBORGHINI LAMPO PO POPRAWKACH
![UNICO](http://agrokompleks.pl/wp-content/uploads/2017/08/UNICO.jpg)
Skąd się wziął pomysł na autorską wersję ciągnika Lamborghini Lampo, którą właściciel Agrokompleksu nazwał UNICO? Aby to wyjaśnić, musimy najpierw przybliżyć nieco charakterystykę fabrycznego Lampo. Jest to uniwersalny, prosty w budowie ciągnik. Charakteryzują go niewielkie gabaryty, niskie zużycie paliwa, bardzo dobra zwrotność i wygodna kabina. Wyróżniają go też - niedostępne w tamtych czasach w ciągnikach innych marek o podobnych parametrach - hamulce na cztery koła sterowane hydraulicznie, tylny podnośnik o udźwigu dochodzącym do 3000 kg, możliwość sterowania podnośnikiem z zewnątrz oraz prędkość ciągnika do 40 km/h. Dodajmy do tego trzycylindrowy motor Lamborghini (wolnossący lub turbodoładowany ) o mocy od 50 do 70 KM i napęd na obie osie, aby sprawa stała się jasna: to ciągnik idealny wręcz do mniejszych gospodarstw lub jako maszyna pomocnicza do większych. Chętnie kupowany do gospodarstw sadowniczych, doskonale sprawdza się też w transporcie i w firmach komunalnych. Koncern SDF produkował go w latach 2000-2007, początkowo w Polsce, ale po kilku latach produkcja została przeniesiona do Włoch. Jak na tamte czasy był to ciągnik wyjątkowy i okazuje się, że pozostał takim do dziś, bo gdy tylko pojawia się w serwisach ogłoszeniowych, znika z nich w ekspresowym tempie. Można śmiało powiedzieć, że doskonałe parametry i niezłe wyposażenie czynią z niego jeden z najlepszych modeli pochodzących ze stajni Lamborghini. Jednak pierwsze modele Lampo miały jedną podstawową wadę: nie miały klimatyzacji. Kabina była świetnie zbudowana i komfortowa. Wyposażono ją w regulowany fotel i regulowany panel kierownicy oraz wentylację i ogrzewanie. Przednia i tylna szyba były otwierane, wnętrze było przejrzyście zaprojektowane, umożliwiając operatorowi wygodny dostęp do niezbędnych funkcji. Jednak brak klimatyzacji stanowił nie lada problem. Klienci powoli przyzwyczajani do luksusowych ciągników często pytali o taką opcję. Co ciekawe, podobno nie było możliwości zamontowania klimatyzacji w tym modelu, dlatego producent nie zapewnił takiej opcji nawet w wyposażeniu dodatkowym. Udowodniliśmy, że jest inaczej. Nie dość, że zamontowaliśmy w ciągniku klimę, to uzupełniliśmy jego wyposażenie o szereg innych udogodnień, znacznie podnoszących komfort operatora.
Tak więc w Lamborghini Lampo UNICO jako gratis do ciągnika w standardowej cenie dodaliśmy (niedostępne fabrycznie):
- klimatyzację,
- siedzenie de lux,
- chromowaną rurę wydechową z bocznym wylotem,
- dodatkowe lampy przednie,
- radioodtwarzacz,
- tapicerkę kabiny,
- roletę przedniej szyby,
- sygnał dźwiękowy extra,
- pakiet śniadaniowy,
- pakiet dla palacza (zapalniczka + popielniczka),
- wieszak na ubranie,
- kombinezon roboczy.
Dodatkowe wyposażenie w połączeniu z niewątpliwymi zaletami ciągnika w wersji fabrycznej uczyniły z niego hit sprzedaży. Epilog do naszej historii z UNICO dopisał koncern SDF. W 2005 roku z taśmy produkcyjnej zaczęły schodzić zmodernizowane Lampo, które zostały fabrycznie wyposażone w klimatyzację. Jednak klimatyzacja w UNICO ma nad nimi przewagę: nie wystaje ponad kabinę, co może mieć znaczenie, gdy ciągnik pracuje w niskich budynkach.